Åh. Just nu känns allt sådär löjligt bra.
Min värdfamilj är helt underbar och jag är så glad och tacksam över att få vara deras au pair.
Vi har ett gemensamt intresse, och det är AC/DC. Fick ett samtal idag av min värdmamma. Hon hade fått höra att AC/DC spelar i Boston på lördag och hon tyckte att jag absolut skulle gå. Så som en tidig julklapp får jag gå och se AC/DC (mitt favoritband i hela världen) och ta med en kompis.
Jag blev så glad att jag nästan började gråta! Jag tror att jag har en konsertkompis på g också.
På lördag ska jag även in till Boston med Jullan och shoppa loss.
Det blir en grym belöning efter min första arbetsvecka som au pair.
 
Dagen har sett ut som vanligt. Frukost och lunchprepp. Köra barnen till deras camps. Ledig några timmar och sen hämta upp den yngsta. Idag gjorde jag en pastagratäng till lunch och hon blev så glad.
"This is the best meal EVER. This dish gets 5000 of 5!"
Hon är världens gulligaste unge, och så tacksam att laga mat till.
Sen hämtade vi upp dom andra två. Tog en prommis till musikaffären för att lämna in deras instrument inför skolstarten.
Eftermiddagen har spenderats på studsmattan och med lite spel. Som vanligt.
Till middag blev det världens godaste soppa som min värdmamma hade lagat. Godaste soppan jag någonsin ätit tror jag. Nu är jag mätt, belåten och har en känsla av lycka i kroppen.
 
I love the au pair life.








 

1 kommentarer

agag

21 Aug 2015 17:04

Åh vad sugen jag blev på soppa😩

Svar: Be kocken laga soppa åt dig :D
Adventure Au Pair

Kommentera

Publiceras ej