Ibland blir saker inte riktigt som man har tänkt sig. Ibland tvingas man ta ett beslut för sitt eget välmåendes skull.
Jag kommer alltså att avbryta mitt år som au pair och åka hem till Sverige igen. Det finns många anledningar bakom detta val, och ni som känner mig väl, ni vet.
Mitt val har absolut ingenting att göra med min värdfamilj. De är världens mest kärleksfulla och snälla värdfamilj. Därför känns det lite extra jobbigt att lämna dem såhär. Men de letar efter en ny au pair och jag är säker på att de kommer att hitta någon som kan ta min plats.



 
Nu ska jag bara försöka göra det bästa av tiden här i Boston. Jag kommer inte att åka hem förns familjen har en ny au pair. Men senast 1 november kommer jag förmodligen att vara hemma i Sverige igen.
 
Idag tog jag mig in till Boston själv. Jag skulle träffas två tjejer, men de gick inte att få tag på idag.
Just idag var det dock ganska skönt att bara strosa runt själv och kika i affärer. Köpte en mysig kofta och ett par kängor. Tog en långfika på Panera Bread. Hade med mig ett anteckningsblock och klottrade ner massor av idéer och lösningar. Allt kommer att bli bra.
 
 
Igår turistade jag med Jullis. Världens bästa tjej! Är oerhört glad att jag lärt känna henne under min tid här. Vi är så lika, men ändå så olika. Jag behöver aldrig förklara vad jag menar för henne. Hon förstår mig alltid. Och dessutom är hon nästan lika störd som jag. Men bara nästan. Så jag behöver inte ens försöka att vara normal när jag är med henne.




 
 

1 kommentarer

agag

14 Sep 2015 08:24

Känns bra att få tillbaka den igen iaf!

Kommentera

Publiceras ej