Imorgon är det exakt en månad sedan jag lämnade Sverige för USA. Den första månaden i landet har vart väldigt intensiv och fylld med nya upplevelser och intryck.
Jag har redan hunnit gå på konsert, åka forsränning, vart med om en mindre brand i huset och familjen har även skaffat en hund. Just nu känns det väldigt skönt att tiden går fort. Ett år känns fortfarande som en väldigt lång tid. Det känns lite märkligt att någon annan bor i min lägenhet just nu och att Umeå fylls med nya studenter, utan att jag är där.
 
 
Imorgon är det Labor day här. Det innebär tydligen att nästan alla i hela landet är lediga. Jag tror att det är Amerikas motsvarighet till 1 maj. Förhoppningsvis behöver jag inte jobba hela dagen imorgon då alla är hemma.
På tisdag börjar barnen äntligen skolan och vardagen kan börja. Jag längtar efter mer ledig tid under dagarna.
 
 

1 kommentarer

agag

07 Sep 2015 11:56

Jösses vad fort tiden går!

Kommentera

Publiceras ej